Міжшкільне методичне об'єднання учителів географії та економіки
03.11.2016 року, на базі комунального закладу Байковецька ЗОШ I-IIст, відбулося
засідання міжшкільного методичного об`єднання вчителів географії і економіки Байковецької громади. На засіданні були присутні зав. методичним
кабінетом відділу освіти Байковецької громади Наталя Михайлівна Загнибіда ,
заступник директора по навчальній і виховній роботі Байковецької ЗОШ I-II ст, Гущина Наталя
Романівна, а також вчителі: Яценко Д.С(Байковецька ЗОШ I-IIст, вчителть географії)- голова міжшкільного методичного
об`єднання вчителів географії і економіки, Логін Г.В, (Лозівська ЗОШ I-IIIст- ДНЗ, вчитель
географії і економіки), Луцюк Р.В.( Стегниківська і Дубівецька ЗОШ I-IIст, вчитель географії), Котович Г.В. ( Шляхтинецька ЗОШ I-IIст., вчитель
географії).
На
засіданні розглянули питання «Формування предметних компетенцій як шлях посилення ролі
географії та економіки в особистому розвитку учнів у підготовці їх до
практичного життя» - Наталя Михайлівна Загнибіда. Наталя Михайлівна пригадала присутнім про
види предметних компетентностей, роль кожної з них на різних типах уроків, а
також на різних етапах уроків. При цьому
Наталя Михайлівна наголосила,на дотриманні вчителями при викладанні географії і
економіки формули компетентності:
- по-перше, знання, проте це не просто інформація, а
інформація, яка швидко змінюється, є динамічною, різновидною, яку необхідно
вміти знайти, відсіяти від непотрібної, перевести у досвід власної діяльності;
-
по-друге,
учень повинен вміти застосовувати ці знання у конкретній
ситуації, розуміти
того, яким способом можна отримати ці знання;.
-
по-третє, учень повинен адекватно оцінювати себе, світ, своє
місце
у цьому світі, конкретних знань, а також методу їхнього отримання чи застосування.
Формулу
можна виразити так: компетентність = мобільність знань + гнучкість
методу + критичність мислення.
Також Наталя Михайлівна ознайомила присутніх з так званим
методом Блума – варіант класифікації
педагогічних цілей, запропонований групою вчених, під керівництвом
Бенджаміна Блума у 1956 році. Він запропонував поділити усі навчальні цілі на
три види: когнітивну, афективну і психомоторну. Ці сфери можна описати словами
«знаю», «відчуваю» і «творю». Ціль таксономії Блума, - це
мотивувати педагогів фокусуватися на всіх трьох сферах, пропонуючи таким чином
найбільш повну форму навчання. Для закріплення, Наталею Михайлівною, було
запропоновано і проведено тренінг, по типології навчальних компетенцій і їх
видах.
Питання «Проблеми
роботи з контурною картою» було розкрито Діаною Степанівною Яценко,
вчителем вищої категорії комунального закладу Байковецька ЗОШ I-II ст., також Діана
Степанівна роздрукувала методичні поради, щодо вимог роботи з контурною картою,
та практичними роботами, в яких контурна карта є одним з основних завдань.
Також Діана Степанівна ознайомила з своїм досвідом
роботи в Міжнародних проектах, зокрема україно - польських «Ініціативна
молодь1-3», а також «Шкільна Академія Підприємництва» в рамках Польської
допомоги. Учні Яценко Діани Степанівни не тільки брали участь у цих
проектах, але й були переможцями у конкурсі «Юніор Бізнес», організованим і оплаченим
польською стороною. Суть цих проектів є підготовка вчителів – тренерів для
розвитку підприємницьких здібностей серед учнівської молоді.
На
завершення Наталя Михайлівна ознайомила присутніх з активними формами роботи на
уроках у 8-му класі, також роздала друковані методичні рекомендації щодо їх
проведення.
Методичним
засіданням було вирішено на наступне засідання, що пройде у Лозівській ЗОШ I-III ст., використати програми ІКТ, для розробки різних видів
роботи з контурною картою, а також залучити проведення таких проектів і для
шкіл Байковецької громади на базі комунального закладу Байковецької ЗОШ I-IIст.