4
листопада 2016 року на базі НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ» відбувся семінар вчителів математики та фізики
Байковецької ОТГ на тему «Аналіз і пошук ефективних форм і методів оцінювання
навчальних досягнень учнів».
Метою
семінару було: ознайомити вчителів з науково-методичними аспектами оцінювання
навчальних досягнень учнів в умовах впровадження компетентнісного підходу;
привернути увагу до інновацій в оцінюванні на прикладах творчих напрацювань
вчителів ОТГ з даної проблеми.
Методист Носко О.О. ознайомив учасників
семінару з теоретичними основами контролю і оцінювання навчальної діяльності
учнів, нормативними документами, які регламентують вимоги до оцінювання навчальних досягнень з математики
та фізики, наголосив на необхідності неухильного дотримання державних вимог до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів. В сучасних умовах оцінювання має
перетворитися з демонстрації результатів у засіб стимулювання учнів до навчання.
Використання інновацій в оцінюванні (рейтингової системи, методу портфоліо,
тестових технологій) дає змогу найкраще виявити правильність, логічність,
обґрунтованість, цілісність відповідей учнів, визначити якість знань, рівень
володіння мисленнєвими операціями та самостійність оцінних суджень школярів.
Керівник міжшкільного методичного об’єднання
вчителів математики Іванко Т.М. провела майстер-клас, під час якого розкрила
умови, що забезпечують ефективність педагогічного контролю, звернула увагу
вчителів на функції, види, принципи, методи та форми контролю, які допомагають учням
здобувати необхідні ключові та предметні компетентності, на прикладі власного
досвіду окреслила основні проблеми при оцінюванні навчальних досягнень учнів з
математики, намітила шляхи подолання причин неуспішності школярів, поділилася
власними інноваційними
напрацюваннями, які сприяють активній
діяльності кожного учня, наочним прикладом проведення уроку-казки з математики «Відсотки» з використанням інтерактивних та інформаційних
технологій. Іванко Т.М.
наголосила на важливості тісної взаємодії школи та сім’ї для формування творчої
особистості, досягнення
належних результатів навчання учнів.
Керівник міжшкільного методичного об’єднання
вчителів фізики Шемеля М.А. ознайомив вчителів з науково-методичними аспектами
впровадження інноваційних технологій оцінювання навчальних досягнень з фізики,
спрямованих на розвиток особистості
учня, розкрив методологічні підходи до формування успішної особистості
на прикладі власних творчих напрацювань. Шемеля М.А. акцентував на необхідності використання нових
прогресивних форм передачі знань та вмінь, сучасних підручників та посібників, важливості
застосування на практиці цікавих та сучасних технологій, удосконалення професійної
майстерності вчителів, запропонував організувати на базі кабінету фізики НВК
«Лозівська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ» роботу «Клубу молодого винахідника»,
продемонстрував учасникам семінару цікаві прилади та установки.
Вчитель
математики НВК
«Лозівська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ» Бучок О.С. поділилася власним досвідом щодо
використання «Таблиці оцінювання учнів» на уроках, впровадження електронного щоденника
як засобу комунікації з батьками, розв’язування задач для розвитку
різноманітних компетентностей учнів.
Учителі
навчальних закладів Байковецької ОТГ Бутрин В.С., Ільків Г.Р., Погнерибко А.В.,
Прус Б.М, Романів Т.В., Скоробогата О.Г. привернули увагу до важливих
проблем підвищення ефективності навчання математики і фізики, поділилися власним досвідом з питань
взаємодії вчителя та учня в процесі впровадження компетентністного підходу, управління
розумовою діяльністю та розвитку продуктивного мислення школярів на уроках
математики і фізики, формування творчого мислення учнів шляхом використання
інформаційно-комунікативних технологій навчання, розглянули різні шляхи та
форми стимулювання особистісного розвитку школярів.
Всі учасники
семінару отримали електронні версії матеріалів, методичні рекомендації з питань
оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах компетентністного підходу.