Перейти до основного вмісту

Розв’язування задач прикладного змісту як засіб розвитку ключових компетентностей учнів


28 квітня 2017 року на базі НВК «Шляхтинецька ЗОШ І-ІІ ступенів ім.О.Г.Барвінського-ДНЗ» відбувся семінар вчителів математики Байковецької ОТГ на тему «Розв’язування задач прикладного змісту».

Метою семінару було: продемонструвати практичну спрямованість курсу математики, розкрити роль та можливості математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності, розглянути математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач.

Методист Носко О.О. відзначив, що задачі прикладного змісту сприяють вирішенню багатьох завдань навчального процесу, розкривають методологічні питання взаємозв’язку теорії і практики, формують в учнів науковий світогляд, сприяють розвитку компетентностей, підвищують інтерес до математики, забезпечують розвиток технічної творчості, сприяють здійсненню профорієнтаційної роботи. Такі задачі переконують учнів у правильності теоретичних знань.


Вчитель математики НВК «Шляхтинецька ЗОШ І-ІІ ступенів ім.О.Г.Барвінського-ДНЗ» Прус Б.М. поділився досвідом складання спільно з учнями математичних моделей прикладних задач. Він відмітив, що вчителю слід уважно підійти до кожної такої задачі: підготувати ряд евристичних запитань, які спрямують учнів до конкретного навчального матеріалу, визначити суттєві та абстрагуватися від несуттєвих властивостей об’єкта, сформулювати умову та вимогу прикладної задачі мовою математики.
На таких заняттях підвищується активність учнів, а в результаті покращується якість запам’ятовування і відтворення досліджуваного матеріалу, оскільки учні не тільки сприймають матеріал від учителя, але й самі беруть активну участь у його створенні та засвоєнні шляхом поєднання розумових операцій з практичними діями.

Вчителі математики Дубовецької ЗОШ І-ІІ ст. Ільків Г.Р., Стегниківської ЗОШ І-ІІ ст. Скоробогата О.Г. зауважили, що навчальний процес потрібно будувати так, щоб учні відчували потребу усвідомлення теоретичного матеріалу, а не тільки запам’ятовували записи готових теоретичних положень. Лише за такої умови вони зможуть відчувати закономірності, які вивчають, і потребу цих знань для практичної діяльності. Осми­слені відповідні практичні завдання допомагають учням збагну­ти цінність вивченого.
Методист Носко О.О. проаналізував розв’язання проблеми в психолого-педагогічній, навчально-методичній літературі і стан її реалізації у практиці роботи вчителів Байковецької ОТГ та вчителів м.Чорткова, з досвідом роботи яких він ознайомився на обласному семінарі «Методичні аспекти узагальнення і систематизації знань з математики в системі сучасних технологій навчання» 20 квітня 2017 року.
Учасники семінару отримали електронні версії матеріалів, методичні рекомендації з питань складання і розв’язування задач прикладного змісту.

Популярні дописи з цього блогу

Випускники -2023. Підсумки.

  Кілька тижнів тому звершився 2022-2023 навчальний рік. Сказати, що він був важкий, буде замало. Найбільші виклики стояли перед цьогорічними випускниками. І все ж вони впоралися! У трьох закладах освіти нашої громади  свідоцтва  про повну загальну середню освітуз отримали 35 учнів. П'ятеро з них  нагороджені золотими медалями:    Риба Тетяна, Чоловічок Інна, Швед Людмила - учні НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ" Балик Інна, Осух Софія - учні Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. Срібні медалі отримали: Руда Вікторія - учениця НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ", Мельник Аліна – учниця Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. А результати національного мульпредметного тесту перевершили будь-які очікування! 200 балів з математики - це результат Фещака Максима, випускника Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. 190 балів з української мови  Швед Людмила та Риба Тетяна - випускниці НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ"; Осух Софія та Вікторія Ханас -  випускниці Ангелівської ЗОШ І-І

Серпневі зустрічі освітян - до початку 2023-2024 навчального року

  Тиждень, що минув, для освітян нашої громади був насичений зустрічами, присвячених початку та деяких особливостей перебігу 2023-2024 навчального року.     На нараді директорів і засіданнях професійних педагогічних спільнот усіх дев’яти освітніх галузей начальниця відділу освіти   Віра Коршняк, головні спеціалісти відділу - Наталія Загнибіда, Тетяна Лазар, Володимир Шафран, Олена Гуменюк - представили основний кейс інформаційно-методичних матеріалів та нормативно-правових освітянських актів, які регламентують, висвітлюють і  пояснюють основні напрямки діяльності педагогів у прийдешньому 2023-2024 навчальному році. Наголошувалося на тому, що за нинішніх важких обставин воєнного стану українським педагогам необхідно усвідомити, що найважливіше завдання для всіх учасників освітнього процесу – це подолання освітніх та виховних втрат.  Вони взяли свій початок в час пандемії COVID-19, а посилила     їх  і помножила, у декілька разів, війна. На кону – майбутнє нашої країни, адже без якісно

Шановні учні, випускники, вчителі, батьки!

           Вітаю всіх з успішним закінченням навчального року, який подарував школярам нові знання, нові враження, думки та почуття; педагогам – гордість за виховання майбутнього покоління громадян з новими ціннісними орієнтирами; батькам – хвилини щастя за своїх дітей, що значно подорослішали. Нехай малиновий передзвін останнього дзвоника пролунає в кожному серці радісним настроєм, вірою в завтрашній день, надією життєвих гараздів і успіхів.