Використання інтерактивних методів навчання та інтерактивних технологій на уроках математики, фізики та астрономії
16 березня 2018 року на базі Стегниківської філії НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» відбувся семінар-тренінг для вчителів математики, фізики та астрономії Байковецької ОТГ на тему «Використання інтерактивних методів навчання та інтерактивних технологій на уроках математики, фізики та астрономії».
Метою семінару було: впровадження інтерактивних технологій навчання, які сприяють інтелектуальному розвитку школярів, формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учнів, привернути увагу до актуальності даної проблеми на прикладі творчих напрацювань учителя математики Стегниківської філії НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» Скоробогатої Оксани Георгіївни.
У теоретичній частині методист з навчальних дисциплін Носко О.О. розкрив сутність інтерактивних методів навчання. Він відмітив, що під час інтерактивного навчання учень стає не об’єктом, а суб’єктом навчання, він відчуває себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку. Це забезпечує внутрішню мотивацію навчання, що сприяє його ефективності. Адже науково-технічний прогрес України залежить від якості знань з математики і фізики. Поліпшення підготовки майбутніх спеціалістів сучасного виробництва неможливе без високого рівня знань з предметів природничого циклу.
Вчитель вищої кваліфікаційної категорії Скоробогата О.Г. відзначила, що сучасні учні дуже швидко сприймають ідеї інформаційного суспільства, тому зараз працювати з учнями так, як ми це робили 10-20 років тому, вже не виходить. Традиційна структура уроків ВИВЧЕННЯ - ЗАСВОЄННЯ - ФОРМУВАННЯ - СИСТЕМАТИЗАЦІЯ – КОНТРОЛЬ стає все менш ефективною. Часто буває так, що учням не цікаво те, що робить вчитель на уроці, вони не працюють чи навіть не чують вчителя, тому треба змінювати роль вчителя та учня в навчальному процесі, впроваджувати методики креативного навчання, які б відповідали сучасним реаліям освітнього процесу.
Вчителька підготувала цікаву презентацію, в якій показала, як в рамках інтерактивних технологій можна використовуватися різні підходи, нові методи, методичні прийоми та форми організації проведення занять.
Скоробогата О.Г. ознайомила учасників тренінгу з інтерактивними технологіями, які вона використовує, та які найбільш повно забезпечують комфортні умови навчання і розвитку школярів, всебічно реалізують їх природний потенціал, виховують особистість, здатну до cамоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення, яка вміє використовувати одержані знання для творчого розв'язання проблем, критично мислити.
Керівник міжшкільного методоб’єднання вчителів математики, фізики та астрономії, вчитель-методист Шемеля М.А. навів приклади використання індивідуальних, парних, колективних та фронтальних інтерактивних технологіїй навчання на уроках фізики та астрономії.
Учитель математики Дубовецької філії НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» Ільків Г.Р. поділилися власними напрацюваннями щодо використання електронного фото-сервісу Pinterest для формування в учнів мотивації до плідної та результативної діяльності на уроках математики і фізики.
В процесі роботи семінару відбувся обмін думками із проблеми використання інтерактивних методів та технологій, узагальнено чимало цікавих ідей, визначено ефективні шляхи вдосконалення інтерактивного навчання, яке створює ситуацію успіху для кожного учня, сприяє розвитку його компетентності, що і є сьогодні основним завданням школи.
Керівник міжшкільного методоб’єднання вчителів математики, фізики та астрономії, вчитель-методист Шемеля М.А. навів приклади використання індивідуальних, парних, колективних та фронтальних інтерактивних технологіїй навчання на уроках фізики та астрономії.