Перейти до основного вмісту

“STEM-освіта та шляхи її впровадження в освітній процес”



У закладах освіти Байковецької ОТГ реформа освіти реалізовується не лише через створення  нового освітнього середовища, але і шляхом впровадження нових підходів у викладанні навчального матеріалу.  Сьогодні STEM є одним з головних трендів інноваційної освіти тому, наші педагоги опановують і цей напрямок. Відповідно до плану роботи методичного кабінету вивчення та  впровадження STEM розпочалося у минулому навчальному році. Була проведена низка семінарів, рекомендовано для перегляду вебінари з питань STEM-освіти, запропонована педагогічна література, присвячена цій темі. На міжшкільних методичних об’єднаннях учителі опрацювали нормативну базу, методичні рекомендації, отримали пам’ятки щодо покрокової роботи над  STEАM-проектами та уроками, посилання на інтернет-джерела. Усі матеріали розміщені  спільному інформаційному середовищі.


Ключовим завданням, яке ставлять перед собою педагоги громади, є реалізація принципу навчання орієнтованого на зв'язок із життям. Учителі прагнуть показати, що знання, які учні здобувають у школі, можна успішно застосувати у процесі взаємодії із суспільством та довкіллям, що неможливо стати успішним у процесі вивчення однієї дисципліни, а лише шляхом інтеграції матеріалів різних предметів формуються життєві компетенції.
Методику роботи над STEАM проектами та уроками учителі розробляють відповідно до навчальних програм,  виходячи із потенціалу класу, кількості учнів, їхніх здібностей та інтересів.  Зауважимо, що усі вчителі початкової школи громади  долучилися до створення власного  індивідуального чи колективного продукту, а реалізовані  проекти є оригінальними і  креативними. Помітна тенденція філій опорної школи до інтеграції класних колективів з малою кількістю учнів  для реалізації можливостей кожного школяра,  розвитку комунікативних здібностей та ефективної соціалізації.
Учителі нашої громади Логін Галина та Юрчак Марта стали учасниками Хакатону «STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи», що проводився з 31 жовтня по 2 листопада в м. Хмельницьку. Варто зазначити, що на Хакатон було подано 192 заявки від вчителів з Хмельницької, Тернопільської, Рівненської та Чернівецької областей. З-поміж всіх учасників та учасниць було обрано 35 вчителів, серед яких 5 освітян з Тернопільщини, двоє із них педагоги Байковецької громади.
     До 20 кращих унікальних, креативних та інноваційних STEM-уроків вчительської спільноти з усієї України на  Всеукраїнський конкурс “Кращий STEM-урок”  відібрано матеріал  Петрів Ірини вчителя хімії та біології Соборненської ЗОШ І-ІІ ст. ім. В. Гарматія. 16 грудня учителька представлятиме свій досвід на Всеукраїнській Конференції у м. Києві.
    Сьогодні можемо констатувати, що впровадження STEM в освітній процес згуртувало класні колективи, дозволило розкрити потенціал окремих учнів та оцінити вміння працювати в команді. Ми отримали чимало схвальних відгуків і від педагогів і від батьків, плануємо і надалі впроваджувати таку практику у навчальний процес.















Популярні дописи з цього блогу

Випускники -2023. Підсумки.

  Кілька тижнів тому звершився 2022-2023 навчальний рік. Сказати, що він був важкий, буде замало. Найбільші виклики стояли перед цьогорічними випускниками. І все ж вони впоралися! У трьох закладах освіти нашої громади  свідоцтва  про повну загальну середню освітуз отримали 35 учнів. П'ятеро з них  нагороджені золотими медалями:    Риба Тетяна, Чоловічок Інна, Швед Людмила - учні НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ" Балик Інна, Осух Софія - учні Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. Срібні медалі отримали: Руда Вікторія - учениця НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ", Мельник Аліна – учниця Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. А результати національного мульпредметного тесту перевершили будь-які очікування! 200 балів з математики - це результат Фещака Максима, випускника Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. 190 балів з української мови  Швед Людмила та Риба Тетяна - випускниці НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ"; Осух Софія та Вікторія Ханас -  випускниці Ангелівської ЗОШ І-І

Серпневі зустрічі освітян - до початку 2023-2024 навчального року

  Тиждень, що минув, для освітян нашої громади був насичений зустрічами, присвячених початку та деяких особливостей перебігу 2023-2024 навчального року.     На нараді директорів і засіданнях професійних педагогічних спільнот усіх дев’яти освітніх галузей начальниця відділу освіти   Віра Коршняк, головні спеціалісти відділу - Наталія Загнибіда, Тетяна Лазар, Володимир Шафран, Олена Гуменюк - представили основний кейс інформаційно-методичних матеріалів та нормативно-правових освітянських актів, які регламентують, висвітлюють і  пояснюють основні напрямки діяльності педагогів у прийдешньому 2023-2024 навчальному році. Наголошувалося на тому, що за нинішніх важких обставин воєнного стану українським педагогам необхідно усвідомити, що найважливіше завдання для всіх учасників освітнього процесу – це подолання освітніх та виховних втрат.  Вони взяли свій початок в час пандемії COVID-19, а посилила     їх  і помножила, у декілька разів, війна. На кону – майбутнє нашої країни, адже без якісно

Шановні учні, випускники, вчителі, батьки!

           Вітаю всіх з успішним закінченням навчального року, який подарував школярам нові знання, нові враження, думки та почуття; педагогам – гордість за виховання майбутнього покоління громадян з новими ціннісними орієнтирами; батькам – хвилини щастя за своїх дітей, що значно подорослішали. Нехай малиновий передзвін останнього дзвоника пролунає в кожному серці радісним настроєм, вірою в завтрашній день, надією життєвих гараздів і успіхів.