Надзвичайні умови сьогодення вимагають мобілізації усіх людських та інтелектуальних ресурсів. Аби не втратити дорогоцінного часу, одразу після оголошення карантину в усіх закладах освіти України, розпочалося дистанційне навчання. Нині існує достатня кількість інтернет-джерел, котрі пропонують свої системи організації навчання на віддалі. Вибір належить зробити, виходячи із об’єктивних і суб’єктивних чинників.
Дистанційне навчання для учителів нашої громади не стало чимось абсолютно новим. Адже не перший рік вони працюють у єдиному інформаційному просторі Google; на методичних об’єднаннях проводилися практичні заняття зі змішаного навчання, використання різноманітних віртуальних сервісів. Тож зараз усі отримані компетентності в галузі ІКТ педагоги успішно застосовують на практиці, налагоджуючи процес віддаленого навчання.
Дистанційне навчання для учителів нашої громади не стало чимось абсолютно новим. Адже не перший рік вони працюють у єдиному інформаційному просторі Google; на методичних об’єднаннях проводилися практичні заняття зі змішаного навчання, використання різноманітних віртуальних сервісів. Тож зараз усі отримані компетентності в галузі ІКТ педагоги успішно застосовують на практиці, налагоджуючи процес віддаленого навчання.
Особливістю теперішньої ситуації є необхідність налагодженого партнерства: «діти- вчителі-батьки». Дійсно, без тісної взаємодії усіх трьох сторін успіху досягнути не вдасться. Тому учителі провели відповідну роз’яснювальну роботу з іншими учасниками навчального процесу щодо виконання завдань дистанційного навчання.
Перш за все проведено опитування серед батьків та учнів, в результаті якого з’ясувалося, що всі вони мають доступ до персонального гаджету (телефона, ноутбука, планшета). Розклад занять розміщений на сайтах та блогах шкіл. Взято до уваги те, що форми та методи роботи, за умов дистанційного навчання мають такі особливості:
- подачу в електронній формі теоретичного матеріалу відповідно до календарно-тематичного планування; тлумачення понять та термінів, співвідносних з тою чи іншою темою;
- приклади застосування та закріплення вивченого;
- завдання для самостійного виконання учнями з передбаченою можливістю оцінювання.
Роботи учнів збираються у відповідні папки для формування портфоліо. Найпоширенішим додатком, який використовують вчителі є Google Клас, що дозволяє створювати та упорядковувати завдання, здійснювати перевірку виконаних робіт і спілкуватися зі учнями онлайн. Google Клас містить сховище у якому здобувачі освіти зберігають свої файли, виконують завдання.
Застосовуючи Google форми, вчителі мають змогу сформувати завдання різних типів - з одним або кількома варіантами відповіді чи з вибором відповіді зі спадного списку. Результати учнів автоматично заносяться у таблицю.
Активно вчителями використовуються онлайн тести на сайті «На урок». На даній платформі можна створювати власні тести і використати вже готові, вказавши предмет та клас. Окрім того, що результати отримуються автоматично, вчитель може проаналізувати відповіді кожного учня на кожне запитання і побачити, які помилки були допущені
Створення власних тестів у Online Test Pad дає змогу вчителю сформувати завдання різних типів та різного рівня складності для оцінювання та самоперевірки.
Додаток дає можливість вчителю проаналізувати відповіді кожного учня, побачити неточності і хиби, де саме вони були допущені, а також час виконання завдань.
LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів.
Для реалізації навчальних проектів вчителі використовують віртуальну дошку Padlet, на якій учні розміщують свої роботи, які можуть бачити та переглядати однокласники.
Активно використовуються особисті блоги вчителів, на котрих вони розміщують завдання до тем та посилання на навчальні матеріали.
Для учнів початкової школи дистанційне навчання відбувається і за допомогою електронного ресурсу «Розумники».
Отож, як бачимо, труднощі, викликані запровадженими карантинними заходами, лише згуртували педагогічні колективи закладів освіти Байковецької сільської ради та їхніх партнерів в освітньому процесі – учнів і батьків. Усі прагнуть якомога якісніше пройти екзамен на витривалість і стійкість, який поставило перед усіма нами життя.
Бережіть учителів! Адже вони демонструють справді злагоджену працю зі своїми вихованцями та здатність виконувати усі поставлені задачі і в дистанційному режимі. За ними – майбутнє!